Този сайт използва бисквитки. Допълнителна информация. - Разбрано.
ДО
МИНИСТЕРСКИ СЪВЕТ
НА Р България
ДИРЕКЦИЯ"ИКОНОМИЧЕСКА ПОЛИТИКА"
ОТНОСНО: Регистрационни и лицензионни режими
Становище на Българската търговско-промишлена палата по препоръките на Работната група за редуциране и дерегулиране на лицензионните, разрешителни и регистрационни режими
Ръководството на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) и нейните членове изразяват удовлетворение от предоставената възможност да изразят своето мнение по посочения по-горе материал. Становището на работната група по отношение на режимите, предлагани за съхранение, изменение или отмяна е от особена важност, предвид значимостта на последиците от него.
При обсъждането на материала бяха поканени и членове на Съвета на браншовите съюзи към БТПП.
Приложено към настоящото предоставям на вниманието ви обобщеното становище от дискусията, като се надявам в полезността на направените предложения.
П р и л о ж е н и е: съгласно текста
02 Март 2000 г С уважение: Божидар Божинов
Приложение
Предвид това ЗАП следва да регламентира обратната разпоредба – непроизнасянето на длъжностното лице в срок да се счита за съгласие на органа, както е прието в модерните законодателства.
Действащата Наредба № 6 за техническа правоспособност в проектирането и строителството (публ. в ДВ, бр. 65/1987, изм. и доп. бр. 2/1995 г. и бр. 66/1995 год.) създава достатъчно гаранции за професионализма на лицата, занимаващи се с проектиране и строителство с въведените изисквания за образование, опит и пр.
Не съществува основателна причина държавата да контролира, съотв.-лицензира спедиторската дейност. Доколкото спедицията се нуждае от известно саморегулиране в условията на пазарна икономика, тази дейност да се предостави на браншовните организации на спедиторите.
От друга страна, когато спедиторът извършва превоз със собствени, или наети превозни средства, той следва да подлежи на лицензиране в качеството му на превозвач, а не на спедитор (чл.2, ал. 1 от Закона за автомобилния превоз).
На трето място лицензирането на спедиторска дейност само за автомобилни превози поставя в неравноправно положение тези спедитори спрямо спедиторите, организиращи морски, речни, ж.п., контейнерни и въздушни превози, комбинирани превози и др. спедиционни дейности (складиране, митническо оформяне, опаковане и етикиране на стоки). Тези спедиционни дейности са извън лицензионния режим на цитирания закон.
В много от пунктовете си Наредбата противоречи на Закона за защита на потребителите и за правилата за търговия. В други Наредбата въвежда ненужни регистрации, като напр.: